27 Haziran 2022 Pazartesi

Turizm Amiral Gemisi SKAL Gurur Gecesi-Yılmaz Parlar





  Turizm Amiral Gemisi SKAL Gurur Gecesi



Türkiye turizmin evrimini belirleyen faktörlerde büyük payı olan  SKAL International İstanbul Kulübü üyelerine, vefasını gösterirken 66. Kuruluş Yıldönümününde birliktelik sergilendi.



Turizm sektöründe en güvenilir ses, SKAL International İstanbul Kulübü, kuruluşunun 66. yıl dönümünde, SKAL International Dünya Başkanı Burçin Türkkan başta olmak üzere, Geçmiş dönem Dünya Başkanları Hülya Aslantaş, Salih Çene’nin katıldığı “Gurur Balosu” JW Marriott Hotel İstanbul Marmara Sea’da gerçekleşti.



SKAL International Dünya Başkanı ve Geçmiş Dönem Dünya Başkanları, SKAL Federasyonları Yönetim Kurulu ve Türkiye’deki SKAL Kulüplerinin Başkanları, SKAL İnternational PR Direktörü Annette Cardenas, SKAL İstanbul Kulübü Başkanı Can Arınel ve Yönetim Kurulu’nun birlikteliği ile Geleneksel Ritueli ile başlayan



Gecede yönetim kurul üyesi Mustafa Devrim Yalçın konukları takdim etdi.



Dünya Başkanı Burçin Türkkan Konuşmasının en önemli manidar sözü “Atatürk’e minnet borçluyuz. Onun sayesinde Amerika’da yaşayan bir Türk kadını olarak sesimizi dünyaya duyuruyoruz” yoğun alkış aldı. 



SKAL İstanbul Kulübü Başkanı Can Arınel 66. yıl Gurur Balosunda yaptığı açılış konuşmasında; 66 yıldır, dostluk ve iyi niyeti ön plana alan sektörel ilişkiler geliştirilmesi için çalıştıklarını die getiren Başkan Arınel, 83 ülkede, 354 kulüp ve 15.000’i aşkın üyeyi kapsayan SKAL International çatısı altında, en büyük SKAL kulüplerinden biri olarak Türk ve dünya turizmi için hizmet vermekten onur duyduklarını belirtti. 



Can Arınel “Ülkemize güveniyor ve turizmin kültürler arası köprüleri kurarak, gelecekte de barış ve kardeşlik ortamını oluşturacağına inanıyoruz. Turizmin sadece ekonomik değer yaratarak değil, toplumun sosyal ve kültürel yapısına etkilerinin önemini de görüyor, ülkemizin yarınlarının güvencesi olduğunu her fırsatta vurguluyoruz.



SKAL International Kulübü, dünya turizm profesyonellerinin, küresel turizmi ve arkadaşlığı yaymaya çalıştığı, uluslararası en yaygın ve en köklü turizm sivil toplum örgütüdür. Küresel çapta seyahat ve turizm endüstrisindeki tüm sektörleri bünyesinde toplayan dünyadaki tek organizasyondur. Misyonu; profesyonelliği, dostluklar ve liderlikle geliştirmek ve bu özelliği azami kullanarak “güvenilir ve sorumlu bir Turizm Endüstrisi” için çalışmaktır. Şeklinde SKAL Tarihini içine alan ufuk turu attıran konuşmasını sürdürdü.



SKALİTE Hakkında Can Arınel; 


 SKALİTE ile sektöre yön veriyoruz


“SKAL International İstanbul, salt hacmi ile değil, gerçekleştirdiği yaratıcı projeleri ile faaliyetlerini aralıksız sürdürerek, Türk turizmine katkıda bulunmaktadır. SKAL International İstanbul, ilk kez 1998 yılında başlattığı SKALİTE “Turizmde Kalite” ödülleriyle turizme yeni bir yaklaşım kazandırmıştır. Bu alandaki çalışmaları kalite üzerine yoğunlaştırarak gelenekselleştirdiğimiz SKALİTE ödülleriyle her yıl düzenli olarak turizm profesyonellerinin başarılarını kutlamaya devam ediyoruz.  66 yıldır “barış ve dostluk için turizm” ana fikriyle çalışmalarımızı kesintisiz sürdürüyoruz.”dedi



Gecede Yeni üyelerin yemin töreni de yapılarak, rozetleri takıldı. Gecenin sponsor olan JW Marriott İstanbul Marmara Sea Genel Müdürü Volkan Öztürkler, Artisan MGallery Genel Müdürü Bozkurt Atabek, İzzet Yakar Müzik Hizmetleri Yakar Allevici’ye teşekkür edildi. 

SKAL İstanbul 66. yıl pastası kesimiyle gece son buldu.


yilmazparlar@yahoo.com


7 Haziran 2022 Salı

Balıkesir’e Elçilerden Konsoloslardan İlgi-Yılmaz Parlar Haberi





 


Balıkesir’e Elçilerden Konsoloslardan İlgi

Balıkesir Uluslararası Kahvaltı Festivali

Gastronomi Diplomasi dahil, ilişkileri, ticaret ve turizm hareketlerini güçlendirmesinde önemli rol oynar. 

Gastronomi Ülkelerin sahip oldukları mutfak kültürleri aracılığıyla, kültürlerarası etkileşim sağlıyarak ve böylece olumlu ülke imajı yaratmayı ve ticari ilişkileri geliştirmeyi amaçlar. 



Uluslararası Sağlık Derneği Genel Başkanı Dr. Fulya Sağlık her zaman Elçilerin, Konsolosların  eşlerine zaman zaman Büyük şefler ile zaman zaman kişisel Türk Mutfağı tanıtmaya kendini adamış bir kişi. Başkan Fulya Sağlık  Pek çok Turizm fuara Elçileri Konsolosları bilinçli bir organizasyonla katılımlarını sağlıyarak büyül ölçüde iş hacmi yaratan bir turizm gönüllüsü adeta Turizm elçimiz.

Balıkesir Uluslarrası Kahvaltı Festivalinede; İsviçre Büyükelçisi Mr.Jean-Daniel Ruch ve Eşi Mrs. Marie Girod Ruch, Malta Büyükelçisi Dr.Theresa Cutajar, Letonya Büyükelçisi Peteris Vaivars ve Eşi Mrs Rina Okumura Vaivara, Moğolistan Büyükelçisi Munkhbayar Gombosuren ve Eşi Mrs.Uyanga Ganboid, Arnavutluk Büyükelçisi Kastriot ROBO ve Eşi Mrs.Teuta Robo, Hırvatistan Büyükelçisi Hrvoje Cvitanovic, Bosna Hersek Müsteşar Mrs.Dragana Andelic ve Eşi Mr.Branislav Andelic, Hollanda İstanbul Başkonsolosu Arjen Uijterlinde ve Eşi Josine Vonhoff,gibi isimlerin katılımını sağlıyarak gerek Balıkesir mutfağını, Gastronomisini gerekse Turizmini mükemmel şekilde tanıtdı. Yabancı medyada haberlerin çıkmasına rol oynadı. 



Ülkeler içinde turizmin yoğun gelişimi, ulusal ekonomileri önemli ölçüde etkileyebilir. Turizmin gelişimi, farklı küresel eğilimlerin ilerlemesine bağlıdır ve gastronomiye odaklanma bu eğilimlerden biri olarak değer olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu noktadan hareketle gastronomi, ekonomik sektör olarak turizmin genel gelişimini etkilemek için etkin bir şekilde kullanılabilecek turizm alanının özel bir bölümü olarak belirleyicidir.

Turizm ve tüketim, turistlerin gıda tatları ile belirli yerler arasındaki güçlü ilişkilere ve bağlantılara dayanır.

Bu nedenle tur operatörleri, bölgesel lezzet ve tatların yanı sıra kültürler ve yerlerle olan ilişkileri teşvik etmek için gastronomiye odaklanmalıdır.

Sonuç olarak, ünlü mutfakların menşei olduğu ülkelerde bulunan restoranlar, turistlerin uğrak yeri haline gelebilmektedir.

yilmazparlar@yahoo.com

26 Mart 2022 Cumartesi

Shorba Franchise Neden Yükselişde-Yılmaz Parlar





Shorba Franchise Neden Yükselişde

Denenmiş ve test edilmiş güçlü iş modeline sahip “Shorba Restaurantlar Zinciri” sahibi idol kadınlarımızdan İş insanı Sim Aslanoğlu zincir ağının beyni ve kalbidir. Başarısının yapısal sırrı, Franchise için uygun bir iş modeli yaratmasıdır.

İşin nasıl yükseleceğini iyi bilen restaurant ekonomisiyle ilgilenen biri.

Ekonomi Basın dernekleri başda olmak üzere yeni trendler üzerine oluşan derneklere üyeliği sayesinde gerek, Basın arkadaşlarından, yaptığı yenilikleri kamuya duyurma fırsatı yakalayan isim olmasından, gerekse zamanın ruhuna uygun düzenli güncellemeleriyle mükemmel menü tasarımlarına yeni özel yorumlar getirmesiyle, franchise alanlar günden güne artmaktadır.

Ekonomideki dalgalanmalar ve diğer düzensiz piyasa davranışı biçimleri durgunluk durumlarında analiziyle çıkış yol haritasını, optimum işletme güncel desteklerini franchise alanlarına sağlamaktadır.


“Müşteriyi sevmek ön koşul. Müşteriyi o zaman mutlu edersiniz, tekrar gelmelerini sağlarsınız” diyen Sim Aslanoğlu “Restaurant mutfağının kendine özel bir sistemi ve çalışma kuralları vardır prezentabl yer, yüzü ve gururudur. Müşteriler burada kendilerini rahat hissetmeliler. Bir müşteri restauranta girer girmez, hemen sizin yetki alanınıza girer. Yürümesi, ayakta durması, oturması ve nefes alması ne kadar rahat olacağından siz sorumlusunuz. Oturduğu sandalye, koltuk rahat olmalı, yüksek kaliteli havalandırma, hoş aromalar vs.” sözlerinden sonra, ilk planda Franchise hakkında bilgileri “Shorba, değişik franchising modelleri ile 2 farklı konsept sunmaktadır. Amaç, ürün kalitesini ve gelişimini sağlayacak doğru iş birliktelikleri gerçekleştirmektir.

Restaurant: 30 m2 ve üzeri, Corner: 15 – 30 m2 arası, Shorba franchise sistemi ile bayilerine Shorba’nın lezzetli çorbalarını farklı lokasyonlarda Shorba konseptinde dekore edilmiş restaurantlarda sunma olanağı sağlıyor. Bayilerine menü hazırlama desteği, ürün ve sunum eğitimleri, personel eğitimi, teknik destek, sipariş ve stok yönetimi program desteği ve marketing desteği veriyor.” Şeklinde özetliyor.



Shorba Restaurantda gördüklerimiz; 


Lezzet ve stilin tutarlılığı, bu franchise'ları iş dünyasında tutan faktörlerden biri. 


Her zaman yeni menü çorbaları test ederken ve denenmişleri dengede tutarak her adımda yenilikler yapmaları.


Restaurant yiyeceklerin besin değeri konusunda rehberlik sağlamadan franchise alanın bağımsız oluşu, çünki yiyeceklerin tamamının günlük taze oluşları.  


Değerlerini ve ilkelerini anlayan franchise alanlarına sahip olmaları.


 “Shorba Reataurantlar Zinciri sahibi iş kadını Sim Aslanoğlu Franchise konumunda yardımcı oluyor. Çok sayıda müşteriyi çeken önemli yerleri işgal etmeleri için yer seçimi konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Böylece işletmenin sürdürülebilir, karlı bir operasyona dönüşmesini sağlamış oluyor.

Shorba Restaurant Zincir Franchise istekleri için Sim Aslanğolu’na nasıl ulaşalabilecekleri sorduğumuzda sim@shorba.com.tr adresden cevabı alıyoruz. 



yilmazparlar@yahoo.com



28 Şubat 2022 Pazartesi

Global Kapsayıcı Turizm Üssü-Yılmaz Parlar





 Engelli Turizmi Neden Önemli?

Engellilerin Erişilebilir Turizmi

Turizmde önemli bir potansiyel, ancak gelir kaynağından önce diğer faktörlere bakalım. 

Erişilebilirlik, dünyanın her yerinde merkezi bir unsurdur. Ayrıca, sorumlu ve sürdürülebilir sosyal kalkınma ile ilgilidir. Bir ülkenin turizm gelişimi için bir insan hakları zorunluluğu ve istisnai bir iş fırsatıdır. 




Daha önce yükseltilmiş bağlam analiz edilirse, engelliler için turizm sadece bu insanlara fayda sağlamakla kalmıyor, ayrıca, tüm topluma fayda sağlıyor.

Engelli turizminin gelişmeye devam etmesinin garantisi, turizm hizmetlerinin ihtiyaca göre evrensel bir tasarım benimsemesidir. Erişilebilirlik aynı zamanda dünyanın yaşlanan nüfusunun haklarını gerçekleştirmenin önemli bir yönüdür. Yaşlandıkça, kalıcı veya geçici sakatlık olasılığımız artar . Bu nedenle, erişilebilirliğe odaklanmak, toplumun büyümesine yaşlılığa kadar tam olarak katılabilmemizi sağlayabilir. Ek olarak, erişilebilirlik hamile kadınlara ve geçici olarak hareketsiz bırakılmış kişilere de fayda sağlar.

Erişilebilir Turizm

Dünya Sağlık Örgütü'ne (DSÖ) göre, dünya nüfusunun %15'i (1 milyar insan) bir çeşit engelli yaşıyor. Herkesin turizm tesislerine, ürünlerine ve hizmetlerine erişilebilirliği, sorumlu ve sürdürülebilir turizm politikasının merkezi bir parçası olmalıdır. Erişilebilirlik sadece insan hakları ile ilgili değildir. Destinasyonlar ve şirketler için tüm ziyaretçileri kucaklamak ve gelirlerini artırmak için bir iş fırsatıdır.

Global Kapsayıcı Turizm Üssü


5 engel grubu adına ve yararına kurulmuş uluslararası üye ağına sahip uluslararası bir kuruluş olan GEV Global Engelliler Vakfı ve UMT Seyahat Turizm Tic. Ltd.Şti düzenledikleri Basın toplantısında Global Kapsayıcı Turizm mutabakatına imza atdılar.


GEV Global Engelliler Vakfı Kurucu Başkan Necdet Öztürk ve UMT Seyahat Turizm Tic. Ltd.Şti Firma Sahibi Ümit Besiri tarafından gerçekleştirilen imza tören sonrasında yapılan bilgilendirmede; GEV Global Engelliler Vakfı & UMT Sağlık Turizm, bir dizi eylem yoluyla turizmde erişilebilirliği artırmaya ve Global Kapsayıcı Turizmi geliştirmeye, kararlı olduklarını açıkladılar. 


Kapsayıcı Turizm ile 650 Milyon geceleme ile sağlık kurum ve kuruluşlarına, turizm hizmeti veren kuruluşlara, ulaşım ve iletişim hizmeti veren kuruluşlara ve tüm ürün ve hizmet servisi veren kuruluşlara yeni, büyük ve sürekli memnuniyet ve kazanç sağlayacaklarını aktardılar.



Kurucu Başkan Necdet Öztürk, GEV Global Engelliler Vakfı’nın; BM Engelli Hakları Sözleşmesi, T.C. 5378 Engelliler Kanunu ve Vakfı Resmi Senedi usul ve esasları kapsamında, Engelliliğin Önlenmesi (Toplumsal Farkındalık), Engellerin Kaldırılması (GEV571 Yapı ve Çevre Standartları), Engellilerin Topluma Kazandırılması şeklinde 3 ana hedefi olduğunu söyledi.




Kapsayıcı Turzim “Seyahat Hakkı”


Necdet Öztürk, “Kapsayıcı turizm, herkesin turizm deneyimlerinden zevk almasını kolaylaştırmakla ilgilidir. Turizmi daha erişilebilir kılmak sadece sosyal bir sorumluluk değildir, aynı zamanda Dünya'da turizmin rekabet gücünü artırabileceğinden erişilebilirliği geliştirmek için zorlayıcı bir iş gerekçesi de vardır.” dedi



Tic. Ltd.Şti Firma Sahibi Ümit Besiri Global Kapsayıcı Turizm Kapsamında Sağlık Turizm, Engelli Turizmi, Medikal Turizmi, Termal Turizmi gibi turizm türevlerini dahil edecekleri bilgileri paylaştı.


İletişim Direktörü Betül Çolpan Kuru’dan aldığımız bilgilerle birlikde 

GEV & UMT GITH Ortak Çalışma Ekibi olarak ; GEV Global Kapsayıcı Turizm Direktörü Ceyhun Kostak, GEV Sağlık Turizmi Koordinatörü  Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan,

GEV Yönetim Kurulu Üyesi & Standartlar Direktörü Mim. Zuhal H. Kutalmış,

GEV Proje Geliştirme Mim.Tülay Arıcı, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon ÜyesiOya Demirel,GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Psikolog Betül Çolpan Kuru, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Opr. Dr. Haluk Özsaraç, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Metin Parça, GEV & UMT Kurumsal Koordinasyon Sorumlusu Mustafa Pehlivan, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi10. Volkan Baki, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Ayla Çağlar Olgun, UMT Sağlık Uzmanı Şule Toklu, UMT Genel Müdür Yardımcısı

Gürman Gilan, UMT Avrupa Bölge Sorumlusu Seden Kantarlı Aslan, 

UMT Proje Müdürü Salar Rahimi, UMT Ortadoğu Bölge Müdürü

Perihan Aydemir , Umt Avukat Çiğdem Bozdemir gibi isimleri açıkladı.


Dünya sağlık Örgütü, Engelli kuruluşları ve sivil Toplum Kuruluşlarından , Yeni sağlık ve sıhhi protokollere uyum sağlamalarına yardımcı olmak için turizm değer zincirindeki farklı paydaşlara yönelik bir dizi temel tavsiye geliştirdi. Bunlardan Konaklama ve Yolcu taşımacılığında bazı maddeler Şöyle; 


Toplu Taşıma


Engelli müşterileri yeni kurallar hakkında gerektiği gibi bilgilendirebilmek için çalışanlara beceri kazandırmak.


Kimsenin güvenliğini tehlikeye atmadan engelliler, yaşlılar, hamile kadınlar ve diğerleri için ayrılmış/öncelikli erişim koltukları bulundurun.


Engelli yolcular/erişim gereksinimleri için havaalanlarında/istasyonlarda yeni protokoller ayarlayın. İnsan teması potansiyeli olan tüm alanların rutin sanitasyon ve dezenfeksiyonunu sağlayın.


Ulaşım tesislerine erişime yardım sağlamak için kullanılan hareketlilik ekipmanını düzenli olarak dezenfekte edin.


Risklere ve engellere maruz kalmayı azaltmak için müşterilere mümkünse doğrudan seyahat satın almalarını tavsiye edin.




Konaklama, Bar - Restoranlar


 Ön büroları tamamen erişilebilir hale getirin; tüm kullanıcıların rahat ve normal bir şekilde check-in yapabilmesi için tezgah yüksekliklerini, seperatörlerin konumlarını, tabelaları ayarlayın, manyetik döngüler kurun, misafir koltukları sağlayın.


Erişilebilir web sayfaları/Uygulamalar, anahtar kart sistemleri, QR kodlu hizmet katalogları/menüleri ve temassız el kurutma makineleri aracılığıyla otomatik check-in/out işlemlerini başlatın.


Tüm kullanıcıların güvenli bir şekilde hareket edebilmeleri için servis masaları arasında fiziksel mesafeler sağlayın.


Kaldırım ve patikaları, engelliler ve diğer tüm vatandaşlar tarafından kullanılmasına izin vermeyecek ölçüde bar ve restoran mobilyalarıyla kapatmaktan kaçının.


Erişilebilir tuvaletlerin kullanımını ihtiyacı olanlar ile sınırlandırın ve her kullanımdan sonra dezenfekte edin.


Mühürlü çatal bıçak takımlarının ve/veya tek kullanımlık ekipmanların engelli ve yaşlı müşteriler tarafından bireysel kullanımını garanti etmek; personel, istenirse yardım sağlayabilir.


Güvenlik konusunda engelli müşterilere sorunsuz bir hizmet deneyimi sağlamak için personeli eğitin.


Tüm müşteri hizmetleri alanlarının, ekipmanlarının ve yüzeylerin düzenli olarak derinlemesine temizlenmesini sağlayın. 


Turizm Yerindeki Aktiviteler


Müzelerdeki engelli ziyaretçiler için protokolleri uyarlayın, çünkü her şeye tek başına uyan katı sıraya alma, taşıma kapasitesi talimatları ve güvenlik sistemleri tüm ziyaretçiler için iyi çalışmaz.


Anıtlar, sinemalar, tiyatrolar ve konser salonlarında yeni taşıma kapasitesi kurallarına karar verirken engelli ziyaretçiler için ayrılan koltuk oranlarına dikkat edin.


Doğal ortamlarda erişilebilirlik özelliklerini “kapatmaktan” kaçının ve herkes için güvenliği sağlayın.


Eğlence parkları, spor ve fitness tesislerinde olası riskleri göz önünde bulundurun ve sık sık kullanılan ekipmanlar için sıhhi talimatları izleyin.


Yüzme havuzlarındaki/plajlardaki erişilebilirlik ekipmanlarını çalışır durumda ve uygun şekilde dezenfekte edilmiş halde tutun.


Seyahat rehberlerinin seyahat programlarını/rotalarını uyarlamasını sağlayın ve ekipman kullanırken engelli ve yaşlıların grup boyutlarını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak bilgi sağlayın.


yilmazparlar@yahoo.com