23 Ocak 2022 Pazar

Anfaş 2022 Fuarda Göze çarpan standlar-Yılmaz Parlar





 Anfaş Fuarda Bitki Temelli Yaşam

Anfaş Fuarda Vegan Market Çok ilgi gören Standlardan biriydi

Sağlığın genel olarak vejetaryen ve vegan diyetlerinin en büyük itici gücü olmaya devam ettiğini gösteriyor

Bitki bazlı diyetler giderek daha popüler hale geliyor. Sadece daha fazla insan esnek, vejetaryen veya vegan bir diyet uygulamakla kalmıyor, aynı zamanda bu yiyeceklerin her zamankinden daha fazla seçeneği ve bulunabilirliği var. Bitki bazlı bir diyet benimseme konusunda bir motivasyon kaynağı.

Trendi ne yönlendiriyor? 

Bitki temelli bir diyeti, sebze, kepekli tahıllar, baklagiller, kabuklu yemişler, tohumlar ve meyveler dahil olmak üzere bitkilerden elde edilen ve az sayıda hayvansal ürün içeren veya hiç içermeyen gıdalara dayalı olarak tanımlar.

Yüzde Yüz Yerli, Yenilikçi, İnovatif Markalar Türkiye’nin En Büyük HORECA Buluşmasına Damgasını Vurdu

Antalya’da ziyarete açılan 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarları, Ar-Ge yatırımlarına, yenilikçi ve inovatif markalara ev sahipliği yaptı. Fuarda ilk kez yer alan ‘Vegan Market’ dikkat çekerken; renkli fırınlar, mobil mutfak sistemleri, insansı robot Mini ADA, dumansız ve kokusuz pişirme üniteleri de yoğun ilgi gördü.



18-21 Ocak tarihleri arasında ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 40 bin m2 alanda gerçekleşen 32. ANFAŞ Hotel Equipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 28. ANFAŞ Food Product - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda; sektörün ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetler sergilendi ve tanıtıldı. 32. ANFAŞ Hotel Equipment Fuarı’nda endüstriyel mutfak ve çamaşırhane ekipmanları, otel tekstili, mobilya, yatak ve dekorasyon malzemeleri, buklet ve sarf malzeme ekipmanları, aydınlatma ve elektrik malzemeleri, park, bahçe, plaj malzemeleri kategorilerinde ürünler sergilendi. 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda ise bakliyat, hububat, baharat, katı ve sıvı yağlar, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, katkı malzemeleri, deniz ürünleri, donmuş gıdalar ve içecek sektörleri yer aldı. HORECA sektörünün dev buluşmasına 600’den fazla katılımcı firma, 3 binin üzerinde marka katıldı.  

Turizm ve gıda sektörünün eş zamanlı gerçekleşen Türkiye’deki en büyük HORECA buluşmasına; teknoloji ve inovasyon damgasını vurdu. İnovatif turizm uygulamalarına ve yenilikçi gıda şirketlerinin çalışmalarına ev sahipliği yapan fuarlarda, turizm yatırımcılarının ve sektör oyuncularının yanında olan, onların ihtiyaç ve beklentilerine çözüm üreten ürün ve hizmetler ile inovatif ürünler ve markalar öne çıktı. 

Fuara Özel İlk Vegan Market

DTFOOD Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Vejeteryan ve Glutensiz tüm vegan moda, kozmetik ve gıda ürünleri kapsayan Vegan,  Market Türkiye Sorumlusu Yusuf Oğuz Evler, “Vegan pazarı giderek büyüyor, Türkiye üzerinden sadece ulusal pazara değil, yakın ve Orta Doğu'nun farklı ihracat pazarlarına da ulaşabilmek mümkün. Türk-Alman gıda sektörüne yönelik toplantılar, kongreler ve çalışma grupları düzenleyerek bilgilendirme, bilinçlendirme ve strateji geliştirme konularında bir Ar-Ge birimi vazifesi üstlenmekte olan kurumumuz aynı zamanda profesyonel bir iletişim platformu görevini de yürütmektedir. işbirliklerimizden VeggieWorld bize bitki temelli bir yaşam tarzının sadece sürdürülebilir, bilinçli ve sağlıklı değil; aynı zamanda eğlenceli olduğunu da göstermektedir.”bilgilerini paylaştı. 

Anfaş Fuarda Çok ilgi gören Standlar 



Mutfak Ekipmanlarında İhracat Yıldızı Öztiryakiler

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller ve Mutfak ekipmanları sektörün İhracat Yıldızı Öztiryakiler de ön göze çarpan standlarda yerini aldı. 10 milyar dolara yakın ihracat gerçekleştiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliğin Başkanı Türkiye Ticaret Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı,Türkiye Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi, Türk Mutfağı Derneği (TMD) Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryakiler “Türk Malı” nı dünya ile buluşturmaya devam ediyor. Yerli üretimle elde ettiğimiz başarıyla, uluslararası pazara üretimin  büyük kısmını ihraç ediyorlar.



Turizm Yayınları GM Dergi

Genel yayın yönetmenliğini Selçuk Meral’ın yaptığı ve gerek turizm organizasyonları, başarılı fuar düzenlemeleri, gerekse Turizm bilgileriyle sektöre katkı sağlıyan GM Dergisi hemen hemen her ziyaretcinin elindeydi.



Mor Arnavut Böreği Mor Baklava

Bize mor Arnavut böreği ve mor baklavayı tattıran mor undan elde edilen Gıda Yüksek mühendisi Banu Akıncı,verdiği bilgiler, “2018 yılında faaliyetlerine başlayan Rembir Gıda; uluslararası kalite standartları çerçevesinde yoğun Ar-Ge çalışmaları ile yüksek teknoloji kullanarak geliştirdiği; organik gıdanın bir üst versiyonu olarak bilinen, insan fizyolojisi ve metabolik fonksiyonları üzerinde ilave faydalar sağlayan, böylelikle hastalıklardan korunmada ve daha sağlıklı bir yaşama ulaşmada etkinlik gösteren Mor renkli fonksiyonel gıdalar ile sektörde öncü firma konumundadır.

Mormix’i oluşturan mor renk kırmızı sebze meyvelerdeki aktif bileşenlerin doğal renginden gelmektedir. Mor pigmentleri yaban mersini, vişne, ekşi karadut, nar, patlıcan, kırmızı soğan kabuğu ve böğürtlen özlerinden elde ediyoruz. Bu özleri yüksek teknoloji kullanarak saflaştırdığımız için antosiyaninler  doğal olarak Mormix’in içinde yer alır ve Mormix ile üretilen ürünlerin tadında ve kokusunda her hangi bir değişiklik olmaz. Mormix ile üretilen tüm ürünler düşük glisemik indekse sahip, kan şekeri dengesini bozmayan ürünlerdir. Mormix , antioksidanlar ve hücre yenilenmesini sağlayan antosiyaninler ve flavonoidler içerir bu sayede diğer besin öğeleri gibi vücutta depolanmaz aksine düzenleyici olarak görev yapar, organların ve hücrelerin daha rahat çalışabilmesine yardımcı olur. Mor bileşenlerin tok tutucu özellikleri sayesinde daha dengeli beslenebilmek mümkündür. Düzenli kullanımda kan şekerini dengeler, yorgunluğu azaltır, zindelik verir. İçeriğindeki antioksidanlar hastalıklardan korunmaya yardımcı olur.

 

Nora Grup şirketinin bünyesinde yer alan Rembir Gıda olarak ürettiğimiz, Mormix’i bünyenizde tanıtıp, nihai tüketiciyle buluşturmak isteriz. Mormix içeriğinde kesinlikle koruyucu, renklendirici, küf önleyici vb. kimyasallar bulunmamaktadır.

Mormix, vegan beslenmeye uygundur. Ayrıca %100 doğal ve %100 ülke kaynaklarından elde edilmektedir.”



Robot Mini Ada 

Türkiye’nin Yerli Robotik Markası AKINROBOTICS tarafından üretilen insansı robot Mini ADA; 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarlarının en gözde teknolojik ürünü oldu. Adını dünyanın ilk kadın yazılımcısı Ada Lovelace’den alan yapay zekâya sahip insansı robot Mini ADA hizmet sektörünün şimdiden en büyük destekçisi olmuş durumda.  3. İstanbul Havalimanı başta olmak üzere önemli konsept oteller, etkinliklerde karşılama ve insanlara yardımcı olma noktasında çözüm üreten bu robot, 4 dil biliyor. Kurumun ürün proje departman yetkilisi Hüseyin Işık, espri yapabilen hatta fıkra anlatabilen Mini ADA’nın hizmet sektöründe yakın zamanda çok önemli bir açığı kapatma adına ciddi bir misyonu dolduracağından emin. Kendi yazılımları ve dış plastik aksamı dahil herşeyiyle öz be öz Türk yapımı olan bu Mini ADA hakkında Işık ayrıca şu önemli ek bilgileri de verdi: “ Robotumuz yakın zamanda havalimanında işe başladı.  Her yolcuya hizmet verebilmesi için robotlara Türkçe’nin yanında İngilizce dil desteği verdik. Mini ADA, sisteminde yüklü olan çıkış kapısı, kayıp eşya bürosu, taksi vb. gibi herhangi bir yer veya nokta sorulduğunda anında yön göstererek sesle tarif edebilmekte ve ekranında harita bilgisini göstererek gidilecek noktanın rotasını da çizebilmektedir. Üzerinde bulunan 2 adet stereo mikrofon ile dışarıdan gelen soru ve emirleri yapay zekâda işleyerek elde ettiği bilgileri kullanıcıya ses yoluyla iletmektedir. Mini ADA’nın, üzerinde bulunan barkod okuyucu sistemi ile yolculara tüm uçuş bilgilerini de aktarabilmektedir. Mini Ada, hizmet sektörünün yardımcısı konumunda, bugünde bu fuarda pek çok ziyaretçinin sorularına cevap veriyor, yardım ediyor. Kurum olarak, geleceğe yönelik yeni projeleri ile bilime ve insanlığa hizmet etmeye devam edeceğiz.”



Dumansız Kokusuz Barbekü Keyfi

Otel, havuz başı ve bahçe gibi açık alanlarda yapılan pişirmelerde ortaya çıkan duman ve kokuyu çözen özel bir pişirme ünitesi geliştiren; İstanbul kökenli Altıniş Havalandırma San. Tic. Ltd. Şti., ‘Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’ni ANFAŞ HORECA fuarlarında tanıttı. Barbekülerde oluşan duman ve kokuyu yok eden marka tescil belgeli ve patentli ürünün tasarımı ve üretimi tamamen firmaya ait. Filtreleri, çalışma tezgahı ve davlumbazı ile kompakt bir cihaz olan Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’nin portatif olarak tasarlandığını ve rahatlıkla istenilen yere taşınabildiğini belirten firmanın Teknik Müdürü Mustafa Altıntop, ürünlerinin özellikleri, fiyatları hakkında şunları söyledi: “Kurumuz bir aile şirketi, havalandırma teknolojilerinde sahip olduğumuz 25 yıllık deneyimin ışığında bu yenilikçi ürünü tasarladık. Taşınabilme özelliği sayesinde özellikle otellerin açık alanlarında çok tercih ediliyor. Geliştirdiğimiz aktif karbon filtreleme ve elektrostatik filtre grubu sayesinde yağ ve duman kokusuz ve temiz bir şekilde atmosfere salınıyor. Tamamen elektrikle çalışan Airgold Pişirme Ünitelerimizin fiyatı 15 bin dolar. İstenilen boyutlarda özel tasarımlara da firma olarak cevap verebiliyoruz.”



Pandemide Satışlarımız Patladı

Fırın teknolojileri konusunda sektörünün lider markası olan Konya merkezli Fırınmak’ın yüzde yüz yerli, tasarım tescil belgeli portatif pizza fırını ya da bilinen adıyla renkli fırınları fuarın yoğun ilgi gören inovatif ürünleri arasında yerini aldı. Elektrikli, gazlı, odunlu versiyonlarıyla her tip pişirme seçeneklerine uygun olan bu fırınların tasarımı ve görünümü de dikkat çekiyor. Şu sıralar seramik ve mozaik desenli fırınlara çok rağbet gösterildiğini belirten Fırınmak Satış ve Pazarlama Müdürü Berk Atlı, özellikle insanların evlere mecburen kapandığı pandemi döneminde satışlarının patladığını vurguladı. Avrupa’daki emsallerinin aksine yerli üretim olan fırınlarının fiyat avantajına da sahip olduğunun altını çizen Atlı, talepler hakkında şunları söyledi: “Bugün 20 ülkeye ihracat yapan bir firmayız. Yerli üretim gücümüzü fiyat avantajı ile de birleştirdik. Pandemi öncesi üretim yaptığımız tüm fırınlarımızın tamamını ya ihraç ettik ya da iç pazarda tükettik. İnsanlar evlere kapanınca bizim fırınlarımıza olan ilgi çığ gibi büyüdü. Şık tasarımı, portatifliği, pek çok lezzeti profesyonel kıvamda pişirebilmesi, elektrik, gaz ve odun seçeneğinin olması ürünümüzün en güçlü yanları oldu.”



Bu Şefler Mobil

Ruhsatlandırma sorunları nedeniyle ‘strett food concept’ ülkemizde çok yaygın olmasa da mobil mutfak sistemleri her geçen gün talep görüyor. Atiker Şirketler Grubu’nun bir markası olan ‘MobilCeff’in farklı amaçlara yönelik olarak tasarladığı karavan tipi mobil mutfaklar özellikle tasarımı ve görünümü ile ANFAŞ fuar katılımcılarından tam not aldı. MobilCeff Proje Sorumlusu Batuhan Çora, bu yenilikçi ürünlerinin çıkış hikayesini, Ar-Ge sürecini ve satış pazarlama stratejilerini şu sözlerle özetledi: “Avrupa’da bu tür araçlar çok yaygın. ‘Biz de üretebiliriz’ düşüncesiyle yola çıktık. 6 yıl önce çok ciddi bir Ar-Ge sürecine girdik. Yüzde 99’u yerli diyebileceğimiz fiber döküm içi paslanmaz çelik olan bu mobil mutfak sistemleri araçlarımızı üretmeyi başardık. Bunu yapan sadece biziz ve gösterilen ilgiden çok memnunuz. İçinde 3 kişi rahatlıkla çalışabilir ve her türlü yemek grubuna dair ürün bu aracımızda rahatlıkla hazırlanabilir.”



Kardeş Eli Fuara Değdi  

Azerbaycan Cumhuriyeti Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Ajansı(SMBDA) 6 yetkilisi ve 15 farklı sektördeki firmasının ürünleri ile HORECA Antalya Fuarı’nda yerini aldı. Dost ve kardeş ülke Türkiye’de olmaktan ve böylesi önemli bir fuarda stant açmaktan büyük memnuniyet duyduklarını belirten Ajansın Şube Müdürü Emil Mammadov, KOBİ’lerin bütün ülkeler için, ekonomik kalkınmanın önemli aktörlerinden biri olduğunu vurguladı. Ülkelerinden özellikle gıda sektöründeki oyuncuları getirdiklerini belirten Mamadov,: “SMBDA’nın amacı; küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki en iyi uygulamaları incelemek, bu alanda ilişkiler kurmak ve geliştirmek için birçok yabancı ülke ile ortaklık yapmaktadır. Azerbaycan’daki KOBİ’ler için öncelikli sektörlere ilişkin bilgi paylaşımı yatırım ortamı, fırsatları ve potansiyelleri hakkında bilgilendirme toplantıları düzenlenmesi, fuar, sergi, seminer vb. etkinlikler hakkında bilgi alışverişi ve bu bilgilerin KOBİ'lere duyurulması gibi konularda çalışmalar yapan bir kurumuz. Bu amaçla geldiğimiz kardeş ülkemizde ve böylesi bir fuarda olmak çok güzel. Daha 3-4 yıllık bir mazisi olan kurumuz ama yine de burada olacağımız 4 gün boyunca edineceğimiz deneyimlerimizin bize ve ülkemizdeki KOBİ’lere yeni bir ufuk açacağını söyleyebilirim.” dedi.

Mantıya Sahip Çıkan İzmirli Marka

İzmir'de kurulan Etibol Mantı, 41 metrekarelik yufka atölyesinde başladığı serüvenine bugün 98 personeli, 2 bin 800 satış noktası, Türkiye’nin her noktasına ulaşan aylık 200 ton satış yapabilen bir tesis haline geldi. Firmanın kurucusu Serkan Duran, Türkiye’nin mantıcısı olma yolunda emin adımlar ile yürüdüklerini belirterek, “Milli değerimiz mantımıza sahip çıktık,  geleneksel bir tüketim olan mantıyı pratik tüketim olarak kafe, iş yerleri, zincir marketler ve cateringlere vermekteyiz. Mantı meşakkatli bir yiyecek. Bizim işimiz bu geleneksel yemeği zaman harcamadan pratik bir şekilde sofralara taşımak. Buna ister görülen lüzum ya da mantıyı çok sevdiğimizden diyebilirsiniz. İşimizi severek yapıyoruz ve herkesin de severek tüketip tercih edeceği bir marka olma yolunda çok yol kat ettik, etmeye de devam ediyoruz. Ürünlerimiz yok satıyor, soya kullanmadan yüzde yüz dana eti ile ev mantısı reçetesini uygulayarak üretim yapıyoruz " dedi.


yilmazparlar@yahoo.com


 

8 Ocak 2022 Cumartesi

4. Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi ve Ödül Töreni-Yılmaz Parlar





 İdol Kadınlar ve Yumuşak Güç


4. Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi ve Ödül Töreni


Kadın Liderliği ve Yumuşak Güç; Kadınlar Erkeklerden Daha mı Başarılı ?


Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Yeni Arayışlar Girişimi Platformu (Yapder) Derneği’nin organize ettiği Birlikte Daha İyi Bir Gelecek’ teması ile e Ana sponsorluğunu Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ’nin üstlendiği, Hepsiburada tarafından desteklenen, 4. Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi ve Ödül Töreni, 6 Ocak 2022 Perşembe günü Salt Galata’nın ev sahipliğinde gerçekleşti.



"Geleceğin 7G’sini Kadınlar Şekillendirecek” konu başlıklı, Başarı hikayeleri ile ilham veren kadınların deneyimlerini paylaştığı konuşmaların altında gizli olan yumuşak güç olduğudur.



Peki nedir Yumuşak Güç.


Genel olarak bakıldığında; Güç, geleneksel olarak, genellikle askeri ve ekonomik güç bağlamında anlaşılan, kolayca ölçülebilir 'zor' terimlerle tanımlanmış ve değerlendirilmiştir. Sert güç, zorlama şeklinde kullanılır. Kuvvet kullanma, kuvvet tehdidi, ekonomik yaptırımlar veya ödeme teşvikleri. Sert gücün zorlayıcı doğasının aksine, yumuşak güç, dış politika hedeflerine ulaşmak için olumlu çekim ve ikna kullanımını tanımlar. Yumuşak güç, geleneksel dış politika araçlarından kaçınır, bunun yerine ağlar kurarak, zorlayıcı anlatılar ileterek, uluslararası kurallar oluşturarak ve bir ülkeyi doğal olarak dünyaya çekici kılan kaynaklardan yararlanarak etki elde etmeye çalışır.



Ekonomi ele alındığında da; Güçlü ve istikrarlı bir ekonomi, Çevreyi korumaya yönelik eylemler, iyi ilişkiler, Güvenli, Çekici bir yaşam tarzı, istikrarlı ve iyi yönetilen, Yüksek etik standartlar ve düşük yolsuzluk vs faktörler Pandemi süreci de dahil olmak üzere, mevcut ortamda  daha iyi liderler yumuşak güç performansıyla kendini ispatlamıştır.

Kadınlar tarafından yönetilen ABD fonları, tüm erkek rakiplerinden daha iyi performans gösterdiği örneğiyle, yumuşak güç, kültürelcilik ve gelişen ekonomiler açısından, kadın liderlerin pandemiyi erkek meslektaşlarından daha iyi yönettikleri her ortamda açıklandı. 



İletişimsel, esnek ve sabırlı olmak, genellikle kadınsı kabul edilen yumuşak güç özellikleri, aslında güçlü liderlik için en önemli faktördür. 

“Gelecek Kadında”ancak  Kadınlar hala liderlik pozisyonlarında büyük ölçüde yetersiz temsil edilmektedir. 



 “Birlikte Daha İyi Bir Gelecek” ana temasıyla Hibrit olarak düzenlenen 4.Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesinin sunuculuğunu Meltem Kurtulan, moderatörlüğünü Celal Toprak üstlendi.

Zirveye başda Ordu Belediye Başkanı Hilmi Güler, Alarko Holding Yönetim kurul üyesi Leyla Alaton, KAGİDER Yönetim Kurulu Başkanı Emine Erdem, Öztiryakiler Grub yönetim Kurul Başkanı Tahsin Öztiryakiler olmak üzere iş, siyaset, sanat dünyasının önemli isimleri akademisyenler,çok sayıda basın mensupları katıldılar.



Zirveye, Özlem Abacı şefliğnde İstanbul Devlet Opera ve Bale sanatcıları seçkin repertuvardan operetlerle renk katdılar. Özlem Abacı’nın hiperaktif yönetdiği opera parçalara seyirciyide katarak çok canlı neşeli  performans sergilendi.


Yine her zamanki hiperaktif moderatörlük sergileyen Celal Toprak’da çok samimi ortam yaratarak, Geleceğin 7 G’sinde önemli isimleri konuşturdu.



 “Geleceğin 7G’sini (Güç, Gerçek, Güven, Gayret, Girişim, Gelişim) Kadınlar Şekillendirecek” isimli panelde; TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk “Güç”, Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Sema Güral Sürmeli “Gerçek”, Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik “Güven”, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen “Gayret”, Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı Duygu Aktaş “Girişim”, Mutlu Metal İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülesin Atalay “Gelecek” ve Ayhan Metal Pres Döküm Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Ayhan “Gelişim” konularında konuşma yaptılar.



4.Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesi açılış konuşmasında; Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Yatırım Hizmetleri Genel Müdürü Özlem İkiz,  “Uyumsoft olarak 25. yılımızda, 15 ülkede, yerli ve global 60 bin firmanın dijital dönüşümüne liderlik ediyoruz. Uyumsoft’ta yöneticilerin %70’i, çalışanların %56’sı kadın. İşe alımdan terfi sürecine kadar, cinsiyete değil, yeteneğe ve yetkinliğe bakıyoruz. Yönetim kadrosundan ar-ge’ye, yazılımdan müşteri ilişkilerine kadar tüm departmanlarda kadın çalışanlarımız görev alıyor. Herşeyin mekanikleştiği ve mesafelendiği günümüzde, duygusal zeka ve deneyim ruhunun daha da kıymetlendiğini düşünüyorum. Nesnelerin internetinin deneyimlerin internetine evriminde, kadına düşen rolün oldukça farkındayız. Analitik düşünme yetenekleri, duygusal zekaları, yaratıcılıkları ve birden fazla işi birlikte yürütebilme yetenekleri olan kadınların, bugün ve gelecekte bilişim başta olmak üzere tüm sektörlerde bu dönüşüme öncü olacaklarına gönülden inanıyoruz. Kurumsal olarak desteklediğimiz girişimci kadın sayısı, ekibimizdeki kadın oranı ve uyumAkademi çatısı altında profesyonel hayata kazandırdığımız kadın stajyerlerin oranında her yıl %50 oranında bir artış olduğunu memnuniyetle gözlemliyoruz. Elbetteki eşitliğe inanıyoruz, ama kadının dokunduğu her yeri güzelleştirdiğini de yok saymıyoruz. Biz işimizi yenilikçi kadınlara teslim etmeyi, onların bakış açılarını sistemlere dahil etmeyi hızlı öğrendik ve bu konuda kendimizi şanslı hissediyoruz.” dedi.

Zirveye katkılarından dolayı Özlem İkiz, Fatma Aydoğdu, Senur Akın Biçer, Günseli Özen, Duygu Aktaş, Gülesin Atalay, Meltem Kurtulan’a teşekkür plaketleri takdim edildi.



4.Kadın Girişimcileri Destekleme Zirvesinde ödül alan isimler;

-Demsa Group Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Demet Sabancı - Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü

-SUTEKS Yönetim Kurulu Başkanı Nur Ger - Sosyal Girişimci Kadın Ödülü

-Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik - İlham Veren Rol Model Kadın Ödülü

-San Deco Yönetim Kurulu Başkanı Gülperi Odabaşı - Yurtdışında Ülkemize Değer Katan Başarı Ödülü

-Doğanlar Holding İcra Kurulu Üyesi Başak Doğan - En Genç Girişimci Kadın Ödülü

-TOBB Tekirdağ İl Kadın Girişimciler Kurulu İcra Komitesi Başkanı Aynur Çeşmeliler - Dayanışmacı Girişimcilik Ödülü

-Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Ebru Dildar Edin - Çevre Dostu Kadın Ödülü

-Effect BCW CEO Gonca Karakaş - İletişimde Güçlü Kadın Ödülü

-3S Kale Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sema Gürün – Girişimcilere İlham Veren Kadın Ödülü

-Tarımda Kadın Üretim ve İşletme Kooperatifi Kurucusu Dr. Ayşe Günbey Şerifoğlu - Hepsiburada Özel Ödülü

-Bestelast Tekstil Genel Müdürü Günseli Çolakoğlu - Girişimciliğe Öncülük Eden Kadın Ödülü

-Duayen Yönetim Danışmanlığı Müdür Yardımcısı Bedia Karadağ - Anadolu’da Dijital Dönüşüme Değer Katan Kadın Ödülü

-Kadın Muhasebeciler Derneği Genel Başkanı Gülüzar Özev - Sivil Toplum ve Sosyal Etki Kadın Ödülü

-Team Mostra Ekibi ( Mehmet Emin Önder, Elif Derya Başoğlu, Meryem Zehra Altınöz, Rabia Betül Altınöz, Ali Talip Şenyüz) - Ufuk Açan Yeni Girişimciler Ödülü

-NLK Bilgi Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Nalan Kurt - Teknoloji İle Fark Yaratan Kadın Ödülü

-Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkan Sema Güral Sürmeli - Başarılı Rol Model Kadın Ödülü

-ORKA Holding Global Pazarlama Direktörü Kübra Orakçıoğlu - İhracatta Performans Ödülü

-Türkiye İş Bankası Yönetim Kurulu Üyesi Feray Demir – Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü

-Piramit Menkul Kıymetler A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Berra Doğaner - Sermaye Piyasalarının Gelişimine Katkı Ödülü

-TİM Genel Sekreter Özel Kalemi Kübra Ulutaş - Yaratıcılık ve İnovasyon Ödülü

-Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler - Marka Yönetimi Lideri Ödülü

yilmazparlar@yahoo.com


29 Aralık 2021 Çarşamba

EGD Yeni Yıl Buluşması-Yılmaz Parlar





  EGD “Yeni Yıl Buluşmasının” Önemi


Güçlü bir ekonomi, neden güçlü bir ekonomi basına ihtiyaç duyar?

Çünkü ekonomi gazeteciliğin, modern ekonomiyle ilişkisi, sonsuz bir kaynak olarak hizmet eder. Ülkelerdeki piyasa ekonomilerinin başarılı bir şekilde gelişmesine fayda sağlar. Ekonomi Medya, ister kamu ister özel olsun, herhangi bir ekonomide önemli bir rol oynar.



Ekonomi Medyasının bir işletme olarak kitlesel tüketiciye kaliteli ekonomik içerik sağlaması, açıklayıcı bilgileri, ülke insanlarının günlük yaşamı için önemlidir. Bilgi, maddi çıkarlarla ilgili kararların alınmasına yardımcı olur. Yeni ve doğru bilgi, tüketicinin mali durumunu iyileştirmek için tarifler sağlar.

 


Kendine özgü doğası gereği, her kesime eşit duran sergilediği hizmetleriyle, hem yaydığı içerik türü (pazarlar ve işletmeler için faydalı teknik bilgiler) seçkin ekonomi gazetecileri bünyesinde toplayan, Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Ekonomi gazeteciler Derneği (EGD), 27 aralık 2021 Pazartesi günü Yönetim kurul Başkanlığını İsmail Gülle’nin yaptığı TİM İhracatçılar Meclisi ev sahipliğinde, Dış Ticaret kompleksinde bir araya geldi. 



İş, siyaset, sanat dünyası, akademisyenler BDU Diplomatlar Birliği Başkanı Musa Karademir,  BDU Başkan yardımcısı Musa Soysal, BDU Diplomatlar Birliği Hukuk Danışmanı Av Mehmet Yalım, Yenilik Partisi Başkan yardımcısı Kemal Abdullahoğlu ve basın mensupların katıldığı fiziksel ve online hibrit gerçekleşen yeni yıl buluşmasında, vefa örneği teşekkür plaketleri verildi.

 


Yaşam koşullarının iyileştirilmesi ve ekonomik kalkınma için, iş dünyası ve medya arasındaki en iyi etkileşim uygulamasının yaygınlaştırma rolü üstlenen Ekonomi Gazeteciler Derneğinin (EGD) verdiği, manevi değeri çok anlam teşkil eden 

teşekkür plaketleri, Gazeteciler için, araştırma çalışmalarına zaman ve enerji ayırmanın açık ödülleri ve iş dünyası insanlarına da övgüleri vardır.  



Gecede plaketlerini alan isimler;


Türkiye ekonomisine katkıları nedeniyle vefa-şükran plaketleri

Merhum Mustafa Selim Yaşar -Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı- Murat Ülker Ülker Yönetim Kurulu Üyesi, Ahmet Nazif Zorlu -Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Tuncay Özilhan-Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı, Ahmet Kocabıyık -Borusan Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi, Bülent Eczacıbaşı -Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Hüseyin Özdilek - Özdilek Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Zeynep Bodur Okyay- Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve Ceo, Davut Doğan-Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Mustafa Aydın-İstanbul Aydın Üniveristesi Mütevelli  Heyeti Başkanı, BiL Holding ve BİL Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı, Ruken Mızraklı Gündüz Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, Birol Altınkılıç-Kahve Dünyası Kurucusu. 




Meslekte 20 yılını dolduran Ekonomi Gazetecilere teşekkür belgesi;


Murat Demircan, Mehtap Akbaş Çiftci, Aykut Altındağ, Hakan Ömer Gider, Satfiye Yuva Kireçci, Nazım Özdemir,Tülin Yalman, Hayriye Mengüç, Hale Çakıl, Mürsel Çetin, Emine Kazan, Şükrullah Dolu,Doğan Erdoğan, Ümit Kanoğlu, Asım Aslan, Nevser Eraslan, Adil Uçar, Ozan Köklüçınar, Tülin Köksal, Sema Sertalp, Cazibe Ulutaş, Ebru Baki, Mehmet Ali Dim, Musa Savaş, Ziver Navdar,Doğan Gönüllü, Cabbar Şıktaş.



Yaşam Boyu Onur üyelerine teşekkür belgesi

Hasan Eriş, Osman Saffet Arolat, Osman Ulagay, Meral Tamer, Faruk Türkoğlu, Şemsi Yücel, Rüştü Bozkurt, Şaziye Karlıklı, Güler Akdağ , Ahmet Coşkunaydın , Seda Poyraz, Yüksel Uysal, Rafet Ballı, Emre Aklin,  Necati Zincirkıran, Kenan Akın, Engin Köklüçınar, Zehra Güngör.   

 

Başarılı İş İnsanlarına teşekkür belgesi

Senur Biçer -Arnica Yönetim Kurulu Başkanı, Mehmet Önder -Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı, Güran Gökay-Nurus Yönetim Kurulu Başkanı, Nejdet Ayaydın-İpekyol Yönetim Kurulu Üyesi, Mustafa Gültepe -İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatcıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı, Sema Güral Sürmeli -Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı, Süleyman Orakçıoğlu -Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Mustafa Şenocak  İstanbul Deri Ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı, Volkan Atik -Avva Yönetim Kurulu Başkanı, Mert Dorman -THY Kurumsal İletişim Başkanı 



Mesleğe katkıda bulunan ve yayınlarını yayın hayatına sunanlar


Aslıhan Ören- Türkiye'de İş Dünyası,  Arif Kızılyalın- Cumhuriyet Gazetesi, 

Tayfun Devecioğlu- Oksijen, Merdan Yanardağ- Tele1, Fikret Çengel- TİM Medya Direktörü.


Takdim ve moderatörlüğünü EGD Yönetim kurul üyesi Çetin Ünsalan’ın üstlendiği, Başarsoft ve BitTurk  ana sponsorluğu, Arzum ve PAGEV'in katkılarıyla gerçekleşen gece açılış konuşmaları ile başladı. 

Ekonomi gazeteciler derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak kısa bir konuşma gerçekleştirdi. Pandemi döneminde EGD’nin online toplantılarla kesintisiz ekonomi bilgilere erişimi sağladığı vurguladı. Geleneksel geceyi ifade etdi.

TİM Başkanı İsmail Gülle özetle, "80’li yıllarda ekonomimizin dışa açılmasıyla birlikte, Türkiye’nin dışa açık büyüme modeli, ekonomi gazeteciliğinin de yükselişinde tetikleyici oldu. Türkiye’nin makroekonomik dinamikleri özel sektör odaklı bir değişim gösterirken, ekonomi gazeteciliği de büyüyen Türkiye ekonomisinin hem duyurulması hem tanıtılması rolünü üstlendi. 30 yıl boyunca birlikte bugünlere geldik." Dedi.


Gülle, "İhracat bu süreçte ülkemizin yüzünü güldürdü. Ay sonlarında rekorlar açıkladık. Özellikle 2021 yılının şu ana kadar olan sürecinde 11 ayın 10'unda rekor açıkladık. 12 ayın rekorunu da yine sizlerle birlikte Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımı ile açıklayacağız. Tarihi dönemlerden geçiyoruz. 2020'de insanlık tarihine not düşülecek. 2021 Türkiye'nin üretimi, sanayisi, ihracatı ve büyümesi için pek çok güzel başlık içeren bir dönem oldu. İhracat ailesi olarak bizler de gururluyuz." Açıklamalarında bulundu.


 EGD için Başkan Gülle " Sizlere bugüne kadarki süreçte ihracatın tabana yayılmasında ve ihracatın bu kadar kabul görmesindeki katkılarınızdan dolayı teşekkür ediyorum. Sizler sayesinde ihracattaki başarı hikayelerini paylaşma imkanı bulduk ve çok geniş kesimlere ulaştık. Göreve geldiğimizde 60 binler seviyesinde olan ihracat ailemizi 100 binler seviyesine çıkarttık. Her ay 1.500-2.000'e yakın firmamız ihracata başlıyor. Bundan da büyük memnuniyet duyuyoruz." Şeklinde bilgiler paylaştı.


İsmail Gülle’nin vurgulağı, ekonomi gazetecilerin ekonomik rolü gerçekden çok önemlidir.

İfade özgürlüğü, demokrasinin ve piyasa ilişkilerinin gelişimi için esastır. Aynı zamanda medya, hükümet, iş dünyası ve halk arasındaki ana iletişim kanalı olarak hareket etmelidir. Vatandaşlar, alınan kararları anlamazlarsa, ekonomik bilgiye erişimleri yoksa ve ekonomik taleplerini özgürce ifade etme olanağına sahip değillerse ekonomik haklarını kullanamazlar. 


Açıkça, önemli bilgi sağlayıcılar olarak, medyanın üç koşulu yerine getirme olasılığı daha yüksek olduğunda daha iyi ekonomik performansı teşvik etme olasılığı daha yüksektir. Medya bağımsızlığı, kaliteli bilgi sağlaması ve geniş bir kitleye sahip olması.


Kitlesel veya popüler medyada ekonomik içeriğin geliştirilmesindeki katkı sağlıyanı özel teşvik unsurlardan olan teşekkürle ödüllendirme, manevi motivasyon sağlar. Bu nedenle EGD’nin bu etkinlğin öneminin altını kalın çiziyoruz.

yilmazparlar@yahoo.com