Denenmiş ve test edilmiş güçlü iş modeline sahip “Shorba Restaurantlar Zinciri” sahibi idol kadınlarımızdan İş insanı Sim Aslanoğlu zincir ağının beyni ve kalbidir. Başarısının yapısal sırrı, Franchise için uygun bir iş modeli yaratmasıdır.
İşin nasıl yükseleceğini iyi bilen restaurant ekonomisiyle ilgilenen biri.
Ekonomi Basın dernekleri başda olmak üzere yeni trendler üzerine oluşan derneklere üyeliği sayesinde gerek, Basın arkadaşlarından, yaptığı yenilikleri kamuya duyurma fırsatı yakalayan isim olmasından, gerekse zamanın ruhuna uygun düzenli güncellemeleriyle mükemmel menü tasarımlarına yeni özel yorumlar getirmesiyle, franchise alanlar günden güne artmaktadır.
Ekonomideki dalgalanmalar ve diğer düzensiz piyasa davranışı biçimleri durgunluk durumlarında analiziyle çıkış yol haritasını, optimum işletme güncel desteklerini franchise alanlarına sağlamaktadır.
“Müşteriyi sevmek ön koşul. Müşteriyi o zaman mutlu edersiniz, tekrar gelmelerini sağlarsınız” diyen Sim Aslanoğlu “Restaurant mutfağının kendine özel bir sistemi ve çalışma kuralları vardır prezentabl yer, yüzü ve gururudur. Müşteriler burada kendilerini rahat hissetmeliler. Bir müşteri restauranta girer girmez, hemen sizin yetki alanınıza girer. Yürümesi, ayakta durması, oturması ve nefes alması ne kadar rahat olacağından siz sorumlusunuz. Oturduğu sandalye, koltuk rahat olmalı, yüksek kaliteli havalandırma, hoş aromalar vs.” sözlerinden sonra, ilk planda Franchise hakkında bilgileri “Shorba, değişik franchising modelleri ile 2 farklı konsept sunmaktadır. Amaç, ürün kalitesini ve gelişimini sağlayacak doğru iş birliktelikleri gerçekleştirmektir.
Restaurant: 30 m2 ve üzeri, Corner: 15 – 30 m2 arası, Shorba franchise sistemi ile bayilerine Shorba’nın lezzetli çorbalarını farklı lokasyonlarda Shorba konseptinde dekore edilmiş restaurantlarda sunma olanağı sağlıyor. Bayilerine menü hazırlama desteği, ürün ve sunum eğitimleri, personel eğitimi, teknik destek, sipariş ve stok yönetimi program desteği ve marketing desteği veriyor.” Şeklinde özetliyor.
Shorba Restaurantda gördüklerimiz;
Lezzet ve stilin tutarlılığı, bu franchise'ları iş dünyasında tutan faktörlerden biri.
Her zaman yeni menü çorbaları test ederken ve denenmişleri dengede tutarak her adımda yenilikler yapmaları.
Restaurant yiyeceklerin besin değeri konusunda rehberlik sağlamadan franchise alanın bağımsız oluşu, çünki yiyeceklerin tamamının günlük taze oluşları.
Değerlerini ve ilkelerini anlayan franchise alanlarına sahip olmaları.
“Shorba Reataurantlar Zinciri sahibi iş kadını Sim Aslanoğlu Franchise konumunda yardımcı oluyor. Çok sayıda müşteriyi çeken önemli yerleri işgal etmeleri için yer seçimi konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Böylece işletmenin sürdürülebilir, karlı bir operasyona dönüşmesini sağlamış oluyor.
Shorba Restaurant Zincir Franchise istekleri için Sim Aslanğolu’na nasıl ulaşalabilecekleri sorduğumuzda sim@shorba.com.tr adresden cevabı alıyoruz.
Turizmde önemli bir potansiyel, ancak gelir kaynağından önce diğer faktörlere bakalım.
Erişilebilirlik, dünyanın her yerinde merkezi bir unsurdur. Ayrıca, sorumlu ve sürdürülebilir sosyal kalkınma ile ilgilidir. Bir ülkenin turizm gelişimi için bir insan hakları zorunluluğu ve istisnai bir iş fırsatıdır.
Daha önce yükseltilmiş bağlam analiz edilirse, engelliler için turizm sadece bu insanlara fayda sağlamakla kalmıyor, ayrıca, tüm topluma fayda sağlıyor.
Engelli turizminin gelişmeye devam etmesinin garantisi, turizm hizmetlerinin ihtiyaca göre evrensel bir tasarım benimsemesidir. Erişilebilirlik aynı zamanda dünyanın yaşlanan nüfusunun haklarını gerçekleştirmenin önemli bir yönüdür. Yaşlandıkça, kalıcı veya geçici sakatlık olasılığımız artar . Bu nedenle, erişilebilirliğe odaklanmak, toplumun büyümesine yaşlılığa kadar tam olarak katılabilmemizi sağlayabilir. Ek olarak, erişilebilirlik hamile kadınlara ve geçici olarak hareketsiz bırakılmış kişilere de fayda sağlar.
Erişilebilir Turizm
Dünya Sağlık Örgütü'ne (DSÖ) göre, dünya nüfusunun %15'i (1 milyar insan) bir çeşit engelli yaşıyor. Herkesin turizm tesislerine, ürünlerine ve hizmetlerine erişilebilirliği, sorumlu ve sürdürülebilir turizm politikasının merkezi bir parçası olmalıdır. Erişilebilirlik sadece insan hakları ile ilgili değildir. Destinasyonlar ve şirketler için tüm ziyaretçileri kucaklamak ve gelirlerini artırmak için bir iş fırsatıdır.
Global Kapsayıcı Turizm Üssü
5 engel grubu adına ve yararına kurulmuş uluslararası üye ağına sahip uluslararası bir kuruluş olan GEV Global Engelliler Vakfı ve UMT Seyahat Turizm Tic. Ltd.Şti düzenledikleri Basın toplantısında Global Kapsayıcı Turizm mutabakatına imza atdılar.
GEV Global Engelliler Vakfı Kurucu Başkan Necdet Öztürk ve UMT Seyahat Turizm Tic. Ltd.Şti Firma Sahibi Ümit Besiri tarafından gerçekleştirilen imza tören sonrasında yapılan bilgilendirmede; GEV Global Engelliler Vakfı & UMT Sağlık Turizm, bir dizi eylem yoluyla turizmde erişilebilirliği artırmaya ve Global Kapsayıcı Turizmi geliştirmeye, kararlı olduklarını açıkladılar.
Kapsayıcı Turizm ile 650 Milyon geceleme ile sağlık kurum ve kuruluşlarına, turizm hizmeti veren kuruluşlara, ulaşım ve iletişim hizmeti veren kuruluşlara ve tüm ürün ve hizmet servisi veren kuruluşlara yeni, büyük ve sürekli memnuniyet ve kazanç sağlayacaklarını aktardılar.
Kurucu Başkan Necdet Öztürk, GEV Global Engelliler Vakfı’nın; BM Engelli Hakları Sözleşmesi, T.C. 5378 Engelliler Kanunu ve Vakfı Resmi Senedi usul ve esasları kapsamında, Engelliliğin Önlenmesi (Toplumsal Farkındalık), Engellerin Kaldırılması (GEV571 Yapı ve Çevre Standartları), Engellilerin Topluma Kazandırılması şeklinde 3 ana hedefi olduğunu söyledi.
Kapsayıcı Turzim “Seyahat Hakkı”
Necdet Öztürk, “Kapsayıcı turizm, herkesin turizm deneyimlerinden zevk almasını kolaylaştırmakla ilgilidir. Turizmi daha erişilebilir kılmak sadece sosyal bir sorumluluk değildir, aynı zamanda Dünya'da turizmin rekabet gücünü artırabileceğinden erişilebilirliği geliştirmek için zorlayıcı bir iş gerekçesi de vardır.” dedi
Tic. Ltd.Şti Firma Sahibi Ümit Besiri Global Kapsayıcı Turizm Kapsamında Sağlık Turizm, Engelli Turizmi, Medikal Turizmi, Termal Turizmi gibi turizm türevlerini dahil edecekleri bilgileri paylaştı.
İletişim Direktörü Betül Çolpan Kuru’dan aldığımız bilgilerle birlikde
GEV & UMT GITH Ortak Çalışma Ekibi olarak ; GEV Global Kapsayıcı Turizm Direktörü Ceyhun Kostak, GEV Sağlık Turizmi Koordinatörü Doç. Dr. Kenan Ahmet Türkdoğan,
GEV Yönetim Kurulu Üyesi & Standartlar Direktörü Mim. Zuhal H. Kutalmış,
GEV Proje Geliştirme Mim.Tülay Arıcı, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon ÜyesiOya Demirel,GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Psikolog Betül Çolpan Kuru, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Opr. Dr. Haluk Özsaraç, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Metin Parça, GEV & UMT Kurumsal Koordinasyon Sorumlusu Mustafa Pehlivan, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi10. Volkan Baki, GEV Global Kapsayıcı Turizm Komisyon Üyesi Ayla Çağlar Olgun, UMT Sağlık Uzmanı Şule Toklu, UMT Genel Müdür Yardımcısı
Gürman Gilan, UMT Avrupa Bölge Sorumlusu Seden Kantarlı Aslan,
UMT Proje Müdürü Salar Rahimi, UMT Ortadoğu Bölge Müdürü
Perihan Aydemir , Umt Avukat Çiğdem Bozdemir gibi isimleri açıkladı.
Dünya sağlık Örgütü, Engelli kuruluşları ve sivil Toplum Kuruluşlarından , Yeni sağlık ve sıhhi protokollere uyum sağlamalarına yardımcı olmak için turizm değer zincirindeki farklı paydaşlara yönelik bir dizi temel tavsiye geliştirdi. Bunlardan Konaklama ve Yolcu taşımacılığında bazı maddeler Şöyle;
Toplu Taşıma
Engelli müşterileri yeni kurallar hakkında gerektiği gibi bilgilendirebilmek için çalışanlara beceri kazandırmak.
Kimsenin güvenliğini tehlikeye atmadan engelliler, yaşlılar, hamile kadınlar ve diğerleri için ayrılmış/öncelikli erişim koltukları bulundurun.
Engelli yolcular/erişim gereksinimleri için havaalanlarında/istasyonlarda yeni protokoller ayarlayın. İnsan teması potansiyeli olan tüm alanların rutin sanitasyon ve dezenfeksiyonunu sağlayın.
Ulaşım tesislerine erişime yardım sağlamak için kullanılan hareketlilik ekipmanını düzenli olarak dezenfekte edin.
Risklere ve engellere maruz kalmayı azaltmak için müşterilere mümkünse doğrudan seyahat satın almalarını tavsiye edin.
Konaklama, Bar - Restoranlar
Ön büroları tamamen erişilebilir hale getirin; tüm kullanıcıların rahat ve normal bir şekilde check-in yapabilmesi için tezgah yüksekliklerini, seperatörlerin konumlarını, tabelaları ayarlayın, manyetik döngüler kurun, misafir koltukları sağlayın.
Erişilebilir web sayfaları/Uygulamalar, anahtar kart sistemleri, QR kodlu hizmet katalogları/menüleri ve temassız el kurutma makineleri aracılığıyla otomatik check-in/out işlemlerini başlatın.
Tüm kullanıcıların güvenli bir şekilde hareket edebilmeleri için servis masaları arasında fiziksel mesafeler sağlayın.
Kaldırım ve patikaları, engelliler ve diğer tüm vatandaşlar tarafından kullanılmasına izin vermeyecek ölçüde bar ve restoran mobilyalarıyla kapatmaktan kaçının.
Erişilebilir tuvaletlerin kullanımını ihtiyacı olanlar ile sınırlandırın ve her kullanımdan sonra dezenfekte edin.
Mühürlü çatal bıçak takımlarının ve/veya tek kullanımlık ekipmanların engelli ve yaşlı müşteriler tarafından bireysel kullanımını garanti etmek; personel, istenirse yardım sağlayabilir.
Güvenlik konusunda engelli müşterilere sorunsuz bir hizmet deneyimi sağlamak için personeli eğitin.
Tüm müşteri hizmetleri alanlarının, ekipmanlarının ve yüzeylerin düzenli olarak derinlemesine temizlenmesini sağlayın.
Turizm Yerindeki Aktiviteler
Müzelerdeki engelli ziyaretçiler için protokolleri uyarlayın, çünkü her şeye tek başına uyan katı sıraya alma, taşıma kapasitesi talimatları ve güvenlik sistemleri tüm ziyaretçiler için iyi çalışmaz.
Anıtlar, sinemalar, tiyatrolar ve konser salonlarında yeni taşıma kapasitesi kurallarına karar verirken engelli ziyaretçiler için ayrılan koltuk oranlarına dikkat edin.
Doğal ortamlarda erişilebilirlik özelliklerini “kapatmaktan” kaçının ve herkes için güvenliği sağlayın.
Eğlence parkları, spor ve fitness tesislerinde olası riskleri göz önünde bulundurun ve sık sık kullanılan ekipmanlar için sıhhi talimatları izleyin.
Yüzme havuzlarındaki/plajlardaki erişilebilirlik ekipmanlarını çalışır durumda ve uygun şekilde dezenfekte edilmiş halde tutun.
Seyahat rehberlerinin seyahat programlarını/rotalarını uyarlamasını sağlayın ve ekipman kullanırken engelli ve yaşlıların grup boyutlarını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak bilgi sağlayın.
EMİTT 2022, Tanımına, misyonuna, vizyonuna uygunmu geçti.
Hyve Group tarafından organize edilen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT; 9–12 Şubat 2022 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.
İki yıl aradan sonra tekrar düzenlenen 25. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında gerçekleşti.
Türkiye'de şehirlerin, ilçelerin markalaşmasına ve yerli yabancı turistle buluşmasına ev sahipliği yapan turizm sektörünün dünyaya açılan en önemli kapısı şeklinde tanımı yapılan, 5 nci büyük fuar şeklinde ifade edilen EMİTT arzu edilen niceliksel -sayı açısından, diğer fuar katılımcılarına bakılırken çok-çok geride kaldığını görüyoruz…
Niteliksel ilgi, ilgi çekecek inovatif stant tasarımı, iş hacmi, fuar katılımcıların yeterli içeriklere sahip olması vs…Ne yazık ki hayır…Hala Fuarcık bilinci yok. Organizasyon yabancıya teslim edilmesiyle fayda sağlandı mı, baltalandı mı?
Eğri oturalım, doğru düşünelim, doğru konuşalım…
Diyelim organizasyon yabancıda, fuar ülkemizde katılımcıların fuar tasarımlarına bakalım, ilgi çekiyormu yeterli içerikleri mevcutmu, stant görevlileri yeterli bilgi aktarabiliyorlar, müesseseyi, şirketi, ürünü yeterince anlatabiliyorlar mı?…
Elbetde hayır, şehir belediyeleri, ilçe belediyelerini bünyesine katarak markalaşmak için fırsat olan böylesine fuarlarda yeteri kadar şehri ön plana çıkaracak stant tasarımını profesyonellere teslim etmiş mi ?…
Çağı, devri değiştiren bir Göbekli Tepe, Nemrut dağı, Kapadokya, Pamukkale, Aslan tepe, Arkeoljik yerler, Ören yerleri başka ülkelerde olsa replikaları, birebir maketleriyle tanıtımları nasıl olurdu?... Yankıları, turistlerin gerçeğini görene kadar devam eder, ziyaretciler yaptıkları reklamla markalaşmasını sağlardı…
Dış ülkelerde gördüğümüz fuar tasarımları, ilgi çeken etkinlikleri, bilgi aktaran görevlilerle kıyasladığımızda çok gerilerdeyiz..
Fuar stand tasarımı;
Fuar standı şirketin yüzüdür. Bu nedenle, bir turizm işletmesinin sergi etkinliklerine katılımının başarısı, büyük ölçüde bir sergi sergisi tasarlama sanatına bağlıdır.
Ne yazık ki, Sergilerin özgün tasarımı, çekici reklamlar, stant görevlilerinin iyi koordine edilmiş çalışmaları ve ziyaretçilere karşı özenli tutum çok daha büyük bir rol oynamaktadır. Küçük bir stant aynı zamanda büyük bir şirketi başarılı bir şekilde temsil edebilir. Bu sadece sergi sayaçlarının sayısıyla değil, aynı zamanda kalitesiyle de ilgilidir. Sergisinin tematik planını net bir şekilde belirlemektir. Stand tasarımı aynı stil ile uyumlu olmalıdır. Deneyimin gösterdiği gibi, standın çekiciliği her zaman akılda kalıcı veya dedikleri gibi ziyaretçilerin ilgisini çekecek fuarın bir parçasıdır.
İş hacmi fuar sonrası firmanın yakalıyacağı potansiye bağlı, yapılan iş anlaşmaların ölçüsü fuarın niteliğini belirler…
Önce ilgi odağı haline gelmeniz gerekir, her şeye rağmen çığ gibi büyümeli, ilgi artmalı, eriyen köpük sayısal azalma gitdikce fuarın sonunu getirme habercisidir. Kalite gitdikce artmalıdır…Azalmamalı, Örnek; boyalı şekeri yerel gastronomik yiyeceği diye, fuarda satış yapmak günü kurtarmaya çalışmak, böylesine büyük addedilen fuarların yeri değil… Merdiven altı düzenlenen fuarcılık yeridir… Böylesine fuarcılıkda parakendecilik yoktur... Büyük potansiyelli iş hacmi mevcuttur.
Turizm, ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonominin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.
Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder. Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur.
Yoğun İlgi gören stant gezilerimiz;
Başkanlığını Müberra Eresin’in yaptığı TÜROB Turizm Otelciler Birliği bünyesindeki Otellere çok çeşitli alanlarda danışmanlık yaparak fuarda yer alıyor. TÜROB Genel Sekreteri İsmail Taşdemir’i iş toplantısı esnasında ve bilgi aktaran ekibi stantlarında görüntülüyoruz.
Aysun Özkara ve Semih Altun gibi Sektörün tecrübeli isimlerini bünyesine katarak güç kazanmaya devam eden, konaklama sektörünün önemli markalarından Eresin Hotels zincirin Yönetim Kurul Başkan yardımcısı Müberra Eresin ve Genel Müdür Erhan Çakay’ı yoğun iş görüşmeleri yaparken buluyoruz. Makroekonomik bir perspektifle bakıldığında konaklama sektörün lokomotiflerinden ve ekollerinden olan Eresin Hotel zinciri bilinçli bir büyüme gösteriyor.
Dünya turizm profesyonellerinin bir arada olduğu, en eski turizm sivil toplum örgütü SKAL’un Antalya Başkanı Uğursal Uğur “SKAL Antalya İş Birliği Platformu olarak Emitt 2022 Turizm Fuarında standımızı açtık.
İDA Consultıng - BIX Kurumsal - Wıreotech ve 724transfer firmalarımız ve sponsorlarımız eşliğinde Turizm profesyonellerimizi ağırlıyor, hem Skal ruhunu hem de işlerimizi anlatıyoruz. İDA Danışmanlık olarak Markalaşma Danışmanlığını yürüttüğümüz LAUR Hotels , EMITT Turizm Fuarında En İyi Stand Ödülünü kazandı... Laur Hotels, Didimde uzun yıllar hizmet vermiş eski Didim Beach Hotel'in komple renovasyonu ile yeni markasıdır... Luxury konsept ile üst segment misafir profiline hizmet verecek olan Laur Hotels 2022 sezonunda değişik aktiviteleri ile birçok ödülü daha almayı, misafir memnuniyetini en üst seviyede tutmayı hedeflemektedir.” Şeklinde bilgileri bizimle paylaşıyor.
Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanlığını Hikmet Eraslan’ın yaptığı, İstanbul’un en turistik semtlerinde Hotelleri bulunan Dosso Dossi hoteller zinciri günden güne güçlenerek hem zincir sayısını büyütmek hemde marka vurgusuyla pozitif imaj yaratarak fazla turist kazandırmak amaçlı. Standlarında üyesi olduğu, Old City Platform Başkanı Grant Ant Hotel sahibi Tarkan Akyüz ile karşılaşıyoruz.
Temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve otellerine katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmak misyonuyla hareket eden Old City Platformun Başkanı Tarkan Akyüz yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor. Enerjileriyle turizmin bu sezonundan ümitli olduğunu söylüyor.
Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan Turizmin önemli isimlerinden, MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya, sağlık turizm ile de çok sayıda yabancıyı hastanelerimize taşırken önemli ölçüde döviz kazandırıyor.
Geleneksel konaklama hizmetlerini otantik kültürel özelliklerle birleştirerek turistlere günlük yaşamlarına, Türk misafirperver özelliklerini yansıtarak katkıda bulunan, bavulsuz yaşamı sunan Walton Zincir Hotelleri, Seyahat edenlerin tüm gereksinimlerini, olması gerektiği gibi karşılayan bir Hotel, Kaliteli turist konaklama örneği oluşturuyor
İyi bir otel seçiminin başlangıç yapmanın anahtarı olan Hotel Gazetesi uzun yıllar öncesinden sektörün basılı medyası ücretsiz mobil hizmetiylede turizmin en önemli ayağı konaklama ile ilgili tüm bilgileri, bilinmesi gerekenleri öne çıkarıyor. Mustafa Üçbaş ve Aliye Üçbaş sahipliğinde oldukça deneyimli çekirdek kadroyla haber hizmetleri sunmadaki başarısı ve sürdürebilir olmasıyla nedeniyle yoğun ilgi gören stantlardandı.
Adana ve Altın Koza
Anavarza (Dilekkaya Köyü) Ören Yeri, Şar (Şar Köy) Ören Yeri, Misis (Yakapınar) Ören Yeri, Magarsos Ören Yeri, Ayas (Aigaiai - Yumurtalık) Ören Yeri, Akören Ören Yeri, Ceyhan-Sirkeli Muvattali Kabartması ve Ören Yerleri ve Adana Arkeoloji Müzesi , Etnografya Müzesi, Atatürk Müzesi, Misis Mozaik Müzeleriyle Altın Koza ile öne çıkan Adana Büyükşehir Belediyesi ilgi gören stantlar arasındaydı.
EMITT Fuarı'nda Afyonkarahisar Belediyesi standı yoğun ilgi gördü.
Belediye Başkanlığını Mehmet Zeybek'in yaptığı Afyonkarahisar stantı ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Belediye stantı, Afyonkarahisar Profesyonel Aşçılar Derneği Başkanı Hamza Kalkan, Program Yapımcısı ve Yazar Burak Akkul, Şef & Restoran Danışmanı Murat Bozok ve Şef & Menü Danışmanı Jale Balcı ile stantda yer aldılar.
Fuar Jürisi tarafından değerlendirmede Afyon standı, ‘En Etkin Tanıtım standı' ödülüne layık görüldü. Kültür ve Sosyal İşler Müdürü İhsan Akar; "En Etkin Tanıtım" ödülünü aldı.
Afyonkarahisar'ın tarihi ve doğal güzellikleri, gastronomisi, spor ve termal turizminin yanı sıra özellikle sağlık turizmi potansiyeli ön plana çıkarıldı.
Coğrafi işaret almış lezzetlerden Afyon Kebabı, Ekmek Kadayıfı, Afyon Lokumu, kaymak, Çullama Köfte, Afyon Sucuğu, Şuhut Keşkeği ve Patlıcan Böreği, haşhaş gibi yöresel ürünler ziyaretcilere tatdırıldı.
İlgi gören panel; Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Suriri Çorabatır Başkanlar Oturumu’nda yer aldılar.
Çokça bulanık ekonomik haber döngüsünden bıkmış herkes için iş dünyası dergisi temiz bir nefes… Küresel ekonomik, sosyal, ve iş haberlerini kapsayan en önemli ekonomi incelikli haberlerin ve analizlerin yapıldığı, derginin 4. sayısı ‘Güvenirlilik’ teması kapsamında.
İhlas Medya Grubu bünyesinde çıkan ve dördüncü sayısını yayınlayan, ,Genel Yayın Yönetmenliğini Ekonomi gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak’ın yaptığı derginin 4. sayı lansmanı 2 Şubat 2022 Çarşamba günü, Crowne Plaza Florya Hotelde gerçekleşti.
Yine Celal Toprak’ın Başkanlığını yaptığı Güvenilir Ürün Platformu (GÜP) ile ortaklaşa düzenlenen etkinliğe, Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli, İstanbul Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, İhlas Medya Grubu Başkanı Aslıhan Ören, Aqua Florya İcra Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, FuzulEv Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Akbal, Bambum Genel Müdürü Selman Yar başda olmak üzere iş, siyasi dünyasının önemli isimleri STK Başkanları, akademisyenler, elit davetliler ve Basın mensupları katıldılar. Oldukca hiperaktif ve samimi ortamda gerçekleşen lansmanda Güvenirlilik konusuna dikkat eden kişi ve kurumlara plaketler verildi.
Önce Dergi ile ilgili video sunumu yapıldı. Güvenilir Ürün Platformu sekreteri Elif Aşlamacı Attepe moderatörlük görevi üstlendi. Attepe “Güvenilirlik olgusu artık hayatımızın her anında çok daha kıymetli bir hal aldı. İş dünyasının nabzını tutmayı hedefleyen ve bunu da başaran Türkiye’de İş Dünyası dergisi bu olguyu ele alacağını söylediğinde elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi dile getirdik ve bugün buradayız ve çok mutluyuz. Derginin yeni sayısı özellikle güvenilirlik esasına dayanan çok önemli isimleri konuk etti.”şeklinde kısa konuşma yaptı, sunumuyla Celal Toprak’ı davet etdi.
Toprak açılış konuşmasında; “Pandemi süreci bizlere birçok şey öğretti ancak en çok dokunmanın kıymetini anlattı. Sevdiklerimizi gördüğümüzde onlara sarılabileceğimiz günleri iple çektik. Buradan hareketle bizlerin hep arkasında duran ve destekleyen medya grup başkanımız Aslıhan Hanım’la bir dergi ortaya çıkarma fikrini konuştuk. Her zamanki gibi arkamızda durdu ve bizlere cesaret vererek böylesine bir dönemde basılı bir yayın çıkarmamız için bize fırsat sundu. Kendisine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bizler şu anda arkamızdaki güçle birlikte Türkiye’nin en uygar görüşlerini savunan dergisini yapıyoruz. Bununla da gurur duyuyoruz” dedi.
Gerçekdende Bu dergi "Yeni kan, yeni yatırımlar ve yeni fikirler getirir. Getirdiği genel güven ve canlılık enjeksiyonudur.
Prestijli ekonomi dergisi olan İş Dünyası, kaliteli belirli içerik biçimlerine güçlü ve benzersiz bir odaklanmaya sahip olmasıdır. Sunduklarını çerçeveleyen ve düzenleyen güvenilir bir editoryal sicile sahip olmalarıdır. Liberal ve serbest piyasa fikirleriyle ilgili olarak bu odak noktasına sahiptir. Çağdaş kültür temel olarak derginin okuyucuları gitdikce büyümektedir.
Bu 4.sayının amacı, ekonomi ve güvenirlik arasındaki sınırların dönüşümlerini yansıtmak: Güvenirlik ekonomik fikirleri ve argümanları nasıl yansıtabileceğini ekonomi ve ekonomistlerin ekonomik fikirlerin güvenirlik sunumlarını nasıl ele almasına dikkat çekmek gibi misyon üstlenmiş.
Ev sahipliğini üstlenen Çapanoğlu “Güvenilirlik olgusuna çok fazla dikkat ediyoruz. Yürüttüğümüz her çalışmada bu kavram önceliklerimiz arasında geliyor. Türkiye’de İş Dünyası dergisinin de böyle bir konuyu ele aldığını ve etkinlik yapmak istediğini öğrenince destek vereceğimizi dile getirdik. Bu anlamda da bugün burada bu etkinliğe ev sahipliği yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum” dedi
Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, “Yerel yönetimler dünyanın her noktasında çok kıymetli. Her anlamda büyük bir kıymete sahip yerelden gelen güç. Bu sebeple de bulunduğumuz bölgede yürüttüğümüz çalışmalarla hem yerel gücümüzü artırıyoruz hem de güven olgusunu aşılıyoruz. Bu anlamda da bu kavramı sayfalarına taşıyan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yolu açık olsun. Yaşamın en önemli alanı basın, iş dünyasının da olmazsa olmazları arasında. Bizler böylesine kıymetli işler yapan dergi ekibinin yanında olduğumuzu bildirmek ve elimizden gelen ne varsa yapabileceğimizi söylemek istiyoruz.” Sözleriyle ekonomik kalkınmanda önemli kaldıraçlardan kooperatifleşmenin önemine kadar uzun bir konuşma yaptı. Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli’nin konuşmalarında sonra belgeler ödüller veridi.
Güvenirlilik’ Belgesi Verilen İsimler
Şükrü Genç- Sarıyer Belediyesi Başkanı, Turan Hançerli - Avcılar Belediyesi Başkanı, Kemal Deniz Bozkurt- Esenyurt Belediye Başkanı, Bülent Kerimoğlu - Bakırköy Belediye Başkanıi Ahmet Aras - Bodrum Belediye Başkanı, Dr. Hasan Akgün- Büyükçekmece Belediye Başkanı, Tuncay Şahin-Düzce Ticaret Ve Sanayi Odası Başkanı, Kemal Akar- İmes Yönetim Kurulu Başkanı- , Saadettin Çay- Marmara Organize Sanayi Bölgesi , Hilal Suerdem- Kiğılı Ceo’su, Gülden Yılmaz - Koton Kurucusu, Tahsin Öztiryaki- Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak , Eyüp Akbal- Fuzulev Yönetim Kurulu Başkanı, Hakan Kefoğlu- İsuzu, Aydın Süha –Loft Ceo’su, Davut Doğan - Doğtaş Kelebek Mobilya- Adına Dilara Doğan ,Niyazi Ercan- Beypazarı Maden Suyu- Adına Aziz Bulmaca , Mevlüt Büyükhelvacıgil- Zade Vital, Remzi Gür- Ramsey- Adına Metin Baran , Nevhan Gündüz- Orge Elektrik Ceo’su, Tuncay Tütek - Getir- Adına Serhat Karakaya, Ali Bozer- Hero Baby, Murat Saygın- Saygın Patent, Serap Kilerci Ulusal- Biruni Hastanesi , Seden Yıldırım - Monas Chocolat , Yeşim Taş –Defak Gıda, Filiz Çobanoğlu - Acce Luxery Homes Adına , Mesut Demir - Theproeco Kağıt Pipet Üretim Fabrikası, Esra Beyzadeoğlu- Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı, Serpil Ürek- Migros Tic. A.Ş. Ürün Güvenliği Ve Çevre Yönetimi Grup Müdürü, Ziya Oğuzbalaban- Toledo Sigorta, Doğukan Kılıç- Dijimod, Gökhan Akyürek - Gkn Kargo Yönetim Kurulu Başkanı, Emrah Bilgin - Gloria Jean's Coffees Genel Müdürü, Abdulkadir Özcan- Petlas Sahibi, Hakan Yalnız- Petlas Genel Müdürü, Alev Altınkılıç - Kahve Dünyası Ceo’su, Banu Dedeman- Dedeman Otel, Mehmet Önder, Uyumsoft Bilişim Teknoloji, Hülya Gedik- Gedik Holding, Gamze Cizreli- Bigchef, Ahmet Yaşar - Quick Sigorta Genel Müdürü, Ömer Faruk Çelik- Simpaş, Necmi Erol- Muratbey Peynirleri, Davut Doğan- Doğtaş Kelebek, Kemal Altınkılıç- Mega Center Yönetim Kurulu Başkanı, Fatih Karaca – Karaca Ceo’su, Selman Yar –Bambum Yk Başkanı, Selman Kavurmacı – Arifan , Altan Aras Fakılı – Casper Yk. Başkanı